Blogg om alt som har med Fiske og utstyr,(dorging,kystmeite,havfiske)

torsdag 6. februar 2014

Hekta på Kystmeite


Etter å ha lest om kystmeite bestemte jeg meg for å prøve dette.
Jeg har begynt så smått med dorging da det er mye laks i fjorden ved hytta ,men jeg synes det er kjekt å fiske fra land å,samt havfiske (gjerne kveite).
Bestemte meg så for bare å gå til aksjon og investere i Surf utstyr Derme Basta!!!!fikk mange gode råd fra erfarne KM'ere inne på forumet til fiskesiden http://www.fiskersiden.no/forum/index.php/forum/43-kystmeite/



For dere som ikke er kjent med den siden bør dere gå inn å se for der er det mye nyttig informasjon om alle typer fiske,og lurer dere på noe får dere garantert gode råd av personer som virkelig brenner for dette.http://www.fiskersiden.no


Etter litt om og men bestilte jeg følgende utstyr hos Salar sport som forøvrig har meget bra service og greie priser http://www.salarsport.no
Snellen er RÅ eneste minus er at den er litt tung,Stanga er i glassfiber og er helt grei,men jeg synes
strmmeren på snellefeste er spinkelt så jeg er redd for at det skal sprekke!!!det skrur seg fort opp da jeg ikke tørr å stramme for full makt.
Det gjenstår og se hvor god stanga er når jeg omsider får napp:-) 


R.T. EVO Concept SURF 14´ (100-250 gr)


Shimano Big Baitrunner XT-A LC


                
Jeg fikk utstyret sist Fredag men så langt har jeg bare mistet Tackler og Søkker jeg har forøvrig agnet med Reker og Strimmler av småsei.

To be continued :-)














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar