Blogg om alt som har med Fiske og utstyr,(dorging,kystmeite,havfiske)

fredag 28. februar 2014

Ny Havfiske Snelle, Shimano Talica

Tenker jeg må kjøpe meg en ny snelle til å ha på havfiske stanga,den gammle TLD snella får bli reserve snelle,og siden jeg er på jobb oppe i Barents havet på en lete rig får man jo litt tid på seg til å sjekke opp i div priser.

Jeg var litt usikker om jeg skulle gå for Daiwa Saltiga eller Shimano Talica ,men etter å ha lest litt om hva andre mener om disse to velger jeg Talica'en!!! begge snellene er egentlig ganske like,men mye av grunnen til at jeg velger som jeg gjør er at jeg har et par shimano'er fra før og er meget fornøyd med de,den andre er at Shimano har mulighet til å ta service på snella her til lands og det blir mye enklere hvis noe går i stykker.

Jeg har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg skal gå for 12 lb eller 16 lb størrelsen (2 speed)eller om jeg kommer til å kjøpe i Norge eller i Utlandet.
etter å ha fått tilbud fra de ledende aktørene her til lands ser jeg at den kommer til å koste litt i overkant av 4000 kroner det var litt rabatt å få,men de klarer ikke å konkurere prismessig opp mot Utenlanske butikker (US) selv om dollaren er litt høy.
Men uansett blir dette en god kveite snelle det er jeg sikker på:-)






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar